CUM APARE
BULLYINGUL
Bullyingul poate fi văzut ca o modalitate de a gestiona frica de a putea fi lăsat pe dinafară. Copiii pot recurge la comportamente de acest gen cu scopul de a face față fricii de a fi excluși (anxietatea de excludere socială).
Fii la curent cu noile abordări
| ABORDĂRI INIȚIALE | ABORDĂRI ACTUALE |
|---|---|
| Provocările și problemele sunt generate de copil | Mediul în care copiii se află le influențează comportamentele și reacțiile |
| Intervențiile vizează schimbarea comportamentului ”copilului problemă”. | Intervențiile vizează schimbarea modului în care interacționează membrii grupului sau a comunității |
| Se caută vinovatul pentru a fi pedepsit | Se explorează cultura grupului și crearea unei comunități sigure |
| Rolurile copiilor în aceste situații sunt fixe (agresor și victimă) | Rolurile copiilor în aceste situații se pot schimba |
| Comportamentele copiilor reprezintă doar rezultatul educației date de părinți. | Comportamentele copiilor variază în funcție de valorile sau regulile promovate în diferite grupuri/ comunități |
| Se impune disciplinarea copilului | Primul pas este înțelegerea nevoilor copilului și cauzele comportamentelor |
| Copilul evoluează strict în funcție de vârstă și stadiile de dezvoltare | Dezvoltarea copilului este influențată de o multitudine de factori, inclusiv de modelele comportamentale ale celor din jur, de mediul în care cresc și sunt educați și alți factori sociali |
Fii la curent cu noile abordări
Exemplu
Abordarea inițială: copilul problemă
David este considerat enervant de ceilalți copii. De fiecare dată când ajunge pe terenul de joacă, merge direct la leagăn, îl ocupă și nu-l cedează nimănui, deși nici nu se dă efectiv în el. Ceilalți copii devin frustrați și încep să-l evite, catalogându-l drept egoist. Adulții care observă situația îi reproșează lui David că trebuie să fie mai generos și să împartă leagănul dacă vrea să fie acceptat de colegii săi. Este pedepsit să stea deoparte câteva minute, ca să învețe să se comporte „corespunzător”.
Abordarea actuală: înțelegerea contextului
David petrece mult timp singur și rareori este invitat să participe la jocurile de grup. Într-o zi, pe terenul de joacă, el s-a așezat în leagăn și a refuzat să-l cedeze, chiar dacă nu se legăna. Acest comportament a fost observat de învățătoare, care a înțeles că David încearcă să atragă atenția grupului. În loc să-l certe, aceasta a organizat un joc de echipă care să îi implice pe toți copiii, inclusiv pe David. Prin acest joc, ceilalți copii au descoperit că David este foarte bun la găsirea de soluții ingenioase, iar el s-a simțit acceptat și valoros în grup.




